Druhý letošní závod ze seriálu Road Classics se blíží a je na čase dát vašim závodním a švihovým speciálům trochu péče. Servisy v těchto týdnech o práci nemají nouzi, proto je dobré řešit věci včas. Základní safety check ale zvládnete klidně sami, přečtěte si jak.
Doporučujeme udělat si na vaše kolo chvilku už tento víkend. Určitě mu neublíží, když ho v půlce léta pořádně vyčistíte. Zaměřte se na pohon a pláště. U plášťů zkontrolujte, jestli nejsou sjeté nebo nařízlé. Většina plášťů má značky, podle kterých stav plášťů snadno poznáte. Pokud vozíte pláště bezdušové a nějaký čas jste nedolévali tmel, kontrola tmelu je na místě. Návod na jednoduchou kontrolu tmelu najdete v tomto videu.
V dalším kroku se zaměříme na pohon. Špinavý pohon vám nebude správně fungovat, proto doporučujeme zkontrolovat a následně sundat řetěz. Důkladně ho vyčistit a poté se zaměřit na zbylé komponenty. Nezapomeňte kouknout na kladky přehazovačky, často se na ně namotávají vlasy a další nečistoty. Kladky se pak špatně točí a můžou vás zpomalovat. Po vyčištění převodníků můžete řetěz nasadit zpět. Doporučujeme použít novou rychlospojku, ať máte na závodě klid, že řetěz vydrží. Pokud voskujete, na suchý čistý a suchý řetěz doporučujeme aplikovat náš oblíbený Silca Super Secret Drip a nechat zaschnout (ideálně přes noc).
V Krušných horách nastoupáte přes dva tisíce metrů, čeká vás i několik delších sjezdů. Koukněte tak i na stav brzd. Pokud máte šupleru, změřte šířku destiček. Sram destičky by neměly mít méně než 3mm, u Shimana se měří pouze brzdová směs a ta by neměla mít méně než 2mm.
Pokud na kole uděláte před závodem nějaké úpravy, vyměníte destičky, nebo například pláště. Jděte se na kole v týdnu ještě projet, ať máte klid, že v den závodu bude vše fungovat a vy si budete moci akci užít.
⚠️ Pokud najdete na kole závadu, začněte servis řešit hned na začátku týdne. Poslední volné termíny našeho servisu najdete v servisním formuláři. ⚠️